Hej på er! Jag har gått och blivit helt besatt av att ha babymjuka fötter sedan jag ock Karin hade hemmaspa hehe, helt underbart. Just nu sitter jag med ansiktsmask, tända ljus, Katie Melua i högtalaren samt fossingarna i ett härligt fotbad. Jag tänkte dela med er med mina bästa tips för fräscha fötter.
 
1. Fila fötterna
 Fila noga och länge med en bra fotfil. Jag har en jättebra som har en grövre sida och en finare sida. Den är även formad lite efter fotens form för att det ska bara lättare att komma åt. Efter filandet brukar jag skrubba fötterna med min favoritskrubb från Clinique för extra bra resultat.
2. Fotbad
Tappa upp varmt (gärna lite för varmt) vatten i en balja. Häll i någon slags olja (jag använder både olivolja och en massageolja från The Body Shop, eftersom att den luktar så obeskrivligt gott), ungefär en dl bikarbonat och grovkornigt salt på känn. Man kan ha i fler ingredienser om man vill, men det jag nämnde räcker gott och väl. Sitt med fötterna i badet cirka 20 minuter.
3. Fotkräm
Smörj in fötterna med en bra fotkräm. Cooling foot lotion från The Body Shop är jättebra, man känner sig dessutom extra fräsch efter att ha använt just den, eftersom att den kyler ner fötterna och doftar pepparmint. Sätt sedan på dig ett par rena strumpot tills att krämen har torkat in.
Vill du fräscha upp fötterna ännu mer utöver dom här stegen så tycker jag att du ska ta bort eventuellt gammalt nagellack, rensa bort smuts under naglarna, klippa dom och använda en buffer för att skonsamt fila ytan på naglarna. Efter det kan du måla naglarna med först ett baslack, och sedan någon fin färg eller topcoat. Lövelyyy.